onsdag 1. desember 2010

Barnerom

Hanne er ei herlig jente, men eg e ikkje interessert i å ha ho våken fleire ganger om natta, når eg veit ho kan sove gjennom natta. Så for ei tid tilbake så våkna ho når eg kom å la meg og eg måtte legg ho te foringsstasjonen. Så sov ho litt til, for så å våkne for å skulle ha mat igjen.
Gi meg styrke, tenkte eg. Dette førte til at vi måtte gjennomføre et lite prosjekt.
Prosjekt "Får-Hanne-sove-bedre-hvis-mamma-ikkje-e-her" gikk for seg sånn: Eg vart lagt på ei oppblåsbar madrass på kontoret. Grunnen til det var at vi hadde besøk denne perioden og da var gjesterom nummer I opptatt. Det var fælt å ligge på rommet for seg sjøl. Hadde døra på vidt gap for å høre om ho grein, klarte ikkje heilt å slippe ho. Litt fælt var det å ikkje ha Erlend ved min side. Men, uansett, Erlend låg inne med Hanne og eg på gjesterom nummer II. Hanne vart lagt som vanlig 18.30 og sov, og sov, og sov, sov heile natta!! Så konklusjonen på dette forsøket vart: Hanne sove best for seg sjøl og mamma og pappa kan lese på senga!!
Sånn vart resultatet:


Vugga er etter min oldefar


Her sover vi godt


Det e fint å sitte i gyngestolen som er vi tror er etter Erlend sin bestefar


"Jeg folder mine hender små"


Her kan det bli dekket til både en og to, eller finne ei bok i bokhylla


Ein fin kjole som ho fikk til dåpen


Noe av veggpynten som pappaen har funnet og satt i ramme til Hanne.

Det vil nok bli litt endringer, men enn så lenge!

2 kommentarer:

  1. Så søtt til tullemora da! :) Men er det bare lesing på senga nå som dere har rommet for dere selv? Host host...

    SvarSlett
  2. Søte Ingrid, du må få gjort noe med den hosten din.. :p

    SvarSlett

Totalt antall sidevisninger